Am primit la redacție mai multe sesizări legate de modul în care funcționează sistemul de comenzi online la AUCHAN.

Pentru a verifica adevărul celor sesizate, la  data de 23 martie 2020, am accesat și noi site-ul și am făcut o listă de cumpărături.

Ni s-a cerut să achităm anticipat valoarea comenzii, cu cardul bancar, iar după confirmarea plății am primit un email care, teoretic, ar trebui să reprezinte o factură pro-formă, prin intermediul căreia am aflat că de-abia din acel moment urma verificare comenzii și a disponibilității produselor.

De remarcat că nu am primit nicio informație despre termenul de livrare, după cum nu ni s-au garantat nici produsele plătite.

În continuare am apelat numărul 0219141, pentru lămuriri.

Este adevărat că printre bannerele de pe site-ul AUCHAN exista unul scris, care însă evidențiază clar termenul de șapte zile lucrătoare. Iar pe factura pro-forma primită prin email, singurul document care confirma suma plătită, nu există nicio informație despre termenul de livrare. Mai mult, acolo se afirmă că disponibilitatea produselor se verifică abia după plată!

Am informat instituțiile competente despre această situație și, așteptăm, desigur, lămuriri de la compania AUCHAN.

Oricum, a folosi plata în avans (9 zile) pentru produse alimentare de primă necesitate,într-o perioadă de mare criză, a bloca disponibilitățile bănești ale multor cetățeni, fără a garanta măcar livrarea produselor, ni se pare un fapt anormal. Și discutăm, probabil, de categoriile de cetățeni cele mai afectate în prezent.

Chiar atât de rău să fi ajuns compania respectivă, în privința sustenabilității financiare, încât să apeleze la mijloace prin care să se împrumute, practic în avans și fără dobândă, de la populație, pentru a-și susține activitatea. E ciudată și mențiunea postată pe pagina electronică a comerciantului respectiv, conform căreia, va înlocui, cu acceptul cumpărătorului articolele din listă care nu există pe stoc. Deci, cu alte cuvinte, compania încasează bani pentru ceva ce nu are la vânzare, solicitarea de înlocuire intervenind ulterior tragerii banilor din cont în cazul unei plăți online. Seamănă a înșelăciune, dar nu suntem specialiști…Iar termenul de rambursare este de 14 zile, conform prevederilor din site-ul Auchan. Practic, compania străină poate beneficia de 21 de zile lucrătoare de banii unui client nemulțumit, fără dobândă și fără să fie interesată de situația acelui om, care poate se află într-o situație dificilă din punct de vedere financiar. La câți bani a câștigat în România firma franceză, credem că ar fi un gest de normalitate dacă genul de acesta de comerț ar fi abandonat, mai ales că poate lua exemplu de la alte societăți cu aceeași origine care își tratează cu mult mai mult respect clienții.

 

P.S. În data de 28 martie (deci la 5 zile de la lansarea comenzii) un reprezentant al marii companii franceze sună și anunță produsele pe care nu le poate livra ca urmare a lipsei din stoc și nici nu le poate înlocui cu produse similare, utilizarea banilor clienților pentru autosuținere fiind considerată o practică normală și nu o nesimțire. În altă parte, încasarea banilor pentru ce nu poți livra e înșelăciune și se poate pedepsi ca atare, dar la noi Protecția Consumatorului și Consiliul Concurenței își păstrează atitudinea slugarnică față de companiile străine, fără a se deranja să verifice legalitatea unor astfel de procese.

Mai mult, acești profitori ai comerțului din România, se bucură de necazul unor persoane în vârstă (mai ales cei de peste 65 de ani), care în aceste condiții nu pot pleca mai mult de două ore de  acasă și sunt nevoiți să apeleze la comenzi online. E rușinos!

 

Link înregistrare discuții și proformă https://vocearomanului.ro/convorbire/

https://vocearomanului.ro/proforma/

https://vocearomanului.ro/discutie-retur/