În urma publicării articolului ” AEROCLUBUL ROMÂNIEI SAU ZBOR DEASUPRA UNUI CUIB DE CUCI” am rămas surprinși de datele suplimentare primite la redacție, informații ce scot în evidență managementul discreționar practicat de actuala conducere a instituției mai sus menționate, reprezentată în principal de ”Nașul” George Rotaru.

Perpetuarea deficiențelor, în opinia noastră, precum și accentuarea acestora este favorizată de cei peste 10 ani de ”domnie” ai directorului general, George Rotaru, cel care după atâta timp, suntem siguri că evaluează instituția pe care o conduce ca pe un bun propriu…

Revenind la ce scriam în articolul anterior, ne manifestăm uimirea față de acordul de principiu acordat proprietarilor de construcții ridicate pe terenul aerodromului Balta Verde din județul Dolj. Semnalările primite la redacție ne-au lămurit, distanța de 1200 metri care ar fi trebuit asigurată față de punctul de referință al aerodromului (respectiv mijlocul pistei) a fost în mod intenționat înlocuită cu măsurarea până la unul dintre capetele pistei, pentru a justifica avizul. Dar, deh, în zona respectivă au construit oameni cu dare de mână și știință de carte (doctori, procurori, polițiști, avocați), care par să nu aibă o problemă cu încălcarea legilor….

Nu credem că ar fi vorba de vreo ”cointeresare”, ci mai repede de incompetență, având învedere că actualul comandant al Aeroclubului din Bănie, Opriceana Adrian, este fiul directorului tehnic al Aeroclubului Român, Opriceana Marin, împuternicit, încă din 2018, fără a deține calificărea necesară la data instalării pe funcție. Credem că nici la această dată nu deține toate calificările solicitate de legislație, având în vedere că nu se organizează concurs pentru ocuparea postului.

Iar ca să înțelegem că instituția a devenit un fel de ”moșie proprie”, împuternicirea s-a realizat fără un proces de predare-primire între fostul și actualul comandant. Ce s-o găsi în gestiunea acestei unități nimeni nu știe exact, având în vedere că, în cazul controalelor efectuate de Curtea de Conturi, acestea ar fi fost realizate doar scriptic, pe baza documentelor puse la dispoziție de Aeroclubul României, fără un control real în teren…

Lipsa unui control clar al documentelor contabile, este întărită și de semnalările și materialele primite la redacție. Astfel, ne-a atras atenția activitatea derulată în septembrie 2017 pe Aerodromul Teritorial Târgu Mureș (campionatul național), unde prin Ordinele de misiune, Manșa 4, 5, 6 și 7 au fost înregistrați toți participanții, mai puțin chiar comandantul detașamentului de parașutiști, Stenczel Cristina, care, deși nu a participat la salturile respective, ar fi încasat banii aferenți prin refacerea în fals a ordinelor de misiune. Documentele primite la redacție sunt certificate prin ștampila aeroclubului din Târgu Mureș, fiind contrasemnate de conducătorul lansărilor, inspectorul de control tehnic la sol și instructorul de aeronavă, fiind astfel exclusă existența unei erori în ceea ce privește numele participanților. Dar Georgel, ”prietenul” tuturor miniștrilor și ”eroul” tuturor televiziunilor de casă, a avut maeștri în deslușirea artei falsului, a imposturii și a minciunii.

Vom solicita, în baza Legii 544/2001, date referitoare la numărul de salturi efectuate de Stenczel Cristina în perioada campionatului național din septembrie 2017, precum și eventualele sume încasate, pentru a stabili adevărul în această speță, date care ar trebui să intereseze și procurorii, dar și Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, mai ales că gurile rele dau ca sigură numirea respectivei în funcția de comandant al aeroclubului din Baia Mare….

În același plan al gestionării discreționare a resursei trebuie să menționăm și faptul că această modalitate arbitrară îi permite directorului general să scape de persoanele incomode din cadrul instituție care îi pun la îndoială ”calitățile” de manager.

E de notorietate faptul că nu a fost alocată resursă de zbor pentru contestatari, astfel încât aceștia nu și-au putut realiza baremele pentru menținerea licențelor de instructori (este cazul celor de la Ploiești și Iași), creând astfel premisele pentru îndepărtarea acestora din cadrul Aeroclubului.

De asemenea, modificarea adusă de articolul 4 din cadrul Deciziei nr. 606/22.03.2019, prin care pot fi acordate sporuri în valoare de 30% din fondul de salarii, a permis direcționarea fondurilor doar către persoanele agreate. Anterior, sporurile se raportau la salariul fiecărui angajat, suma cheltuită fiind mult mai mică decât cea aferentă coeficientului legat de întregul fond de salarii. În acest mod, privilegiații pot primi mult mai mult decât cei 30% aferenți salariului, un exemplu în acest sens fiind un anume Popescu de la Aeroclubul Teritorial Brașov care a efectuat peste 300 de salturi, în condițiile în care instructorul de la Ploiești are zero salturi.

Într-un alt plan, trebuie să remarcăm dorința de ”perfecționare continuă” a actualei conduceri. Directorul general adjunct, Marina Iana a absolvit un curs de automosorist, în timp ce directorul general, George Rotaru a absolvit un curs gratuit de mecanic la sol pentru avionul AN 2. E greu de crezut ca cei doi vor lua cheia franceză și vor executa într-adevăr aceste activități, dar nu se știe dacă nu vor găsi și o modalitate de participare scriptică pentru a fi recompensați financiar. Dar, referitor la cele menționate anterior, având în vedere că orele organizate în cadrul cursului de perfecționare erau gratuite, este de neînțeles cum au fost primiți prioritar voluntari în dauna propriilor angajați ai Aeroclubului.

Sunt multe semne de întrebare referitoare la activitatea desfășurată în cadrul Aeroclubului României, instituție plătită din bani publici, care necesită clarificări pe care sperăm să le obținem atât de la oamenii de bună credință, cât și prin adresarea unor solicitări atât Ministerului Transporturilor cât și chiar conducerii actuale a instituției.

Citește și  AEROCLUBUL ROMÂNIEI SAU ZBOR DEASUPRA UNUI CUIB DE CUCI