Aeroclubul României a fost înfiinţat prin HG 567/1991, având ca principală atribuţie pregătirea şi perfecţionarea personalului aeronautic civil, fiind în acelaşi timp şi structură sportivă de performanţă cu profil aeronautic, cu drepturile şi atribuţiile ce decurg din lege.

Din această prevedere rezultă clar că pregătirea personalului aeronautic civil se realizează doar pe aparatele de zbor aflate în proprietatea aeroclubului sau pe cele închiriate, respective planoare şi avioane ultrauşoare.

Deşi dorinţa de autoperfecţionare este binevenită în orice profesie, aceasta trebuie să servească, în principal instituţiei în care îţi desfăşori activitatea, nu interesului personal, mai ales în condiţiile în care profesionalizarea se face pe bani publici…

Şi aici rămânem un pic surprinşi de tupeul directorului general al Aeroclubului României, George Rotaru, altfel un împătimit al zborului şi al dezvoltării instituţiei pe care o conduce.

Vorbind despre George Rotaru, e bine să reamintim cititorilor că el a ajuns ”parașutat” în instituție în anul 2009 de către fostul ministrul Radu Berceanu, iar apoi, Georgică a știut să pupe ghiulul fiecărui ministru, fie că s-a numit Anca Boagiu, Ovidiu Silaghi, Relu Fenechiu, Ramona Mănescu, Dan Șova, Ioan Rus, Iulian Matache, Dan Costescu, Sorin Bușe, Răzvan Cuc, Felix Stroe și din nou Răzvan Cuc…

”Performanța” lui Georgică de a schimba miniștrii transporturilor ca pe șosete ar fi lăudabilă, dacă ea nu ar fi fost garantată de punerea resurselor aeroclubului la dispoziția diverselor partide în multiple mega-acţiuni și puteți să vă reamintiți de ”show”-urile aeriene de la Antena 3. Poate și faptul că Georgică, ”ucigătorul de miniștri”, ar fi finul lui Marius Huc, cel care a fost extrem de multă vreme șeful știrilor de la Antena 3 a contat enorm, dar plierea slinoasă la dorințele oricărui partid de la guvernare și a tot felul de personaje dubioase aflate în siajul guvernărilor efemere, e extrem de condamnabilă prin dăunătoarea răsfrângere asupra intereselor Aeroclubului României care s-a regăsit, de la an la an cu echipamente mai vechi și neperformante și cu patrimoniul diminuat drastic de tot felul de interese, mai ales imobiliare…

Astfel, revenind la tupeul lui Georgică the Slayer of Ministers, nu putem înţelege la ce a folosit încheierea unui contract de instruire (nr.0133/2012) între Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă şi Aeroclubul României, având ca obiect organizarea cursurilor de:

  1. Calificare zbor instrumental IR(A) SEP – modul practic;
  2. Calificare clasa PIPER SENECA V;
  3. Calificare IR/MEP;
  4. Instruire practică MCC – modul practic.

având ca beneficiar pe nimeni altul decât directorul general, George Rotaru.

Trebuie menţionat că valoarea contractului, la vremea respectivă era de 13331 euro la care s-au adăugat taxele de aeroport şi de navigaţie aeriană aferente instruirii practice în zbor, totul fiind plătit din bugetul Aeroclubului României.

Deci, ca să fim mai direcţi, domnul George Rotaru, beneficiază de un curs de pilotaj pentru piloţi de linie, pentru avioane de tip Cessna, Boeing etc., din banii publici ai Aeroclubului României, pe care nu îl poate valorifica în cadrul instituţiei care a dat banul, ci doar în interes propriu, fiind convinși că îi va folosi în viitor (după ce, cel mai probabil, nu va mai ocupa funcţia de director general) când probabil va încerca să se angajeze ca pilot la o companie de transporturi aeriene.

Practic, din anul 2012, Aeroclubul României, se pare că nu a închiriat vreodată vreun avion care să necesite utilizarea licenţei obţinută de domnul George Rotaru, ceea ce poate justifica suspiciunea că directorul general a folosit banii publici în interes personal…

De menţionat că Georgel şi-a semnat singur contractul din postura de şef al instituţiei, el fiind singurul beneficiar al demersului respectiv.

Mai mult, dacă pe contractul iniţial se aflau şi semnăturile directorului economic, Gabriela Nicola şi a consilierului juridic Corina Ciofu, pe cele trei acte adiţionale, prin care se prelungea cu câte un an valabilitatea contractului nu a mai rămas decât semnătura lui George Rotaru, în cazul Actului Adiţional 1, nr. C018/2013.01.03 şi doar în cazul ultimelor două (act aditţional nr.2 şi act adiţional 3, nr. C465/2014.11.20) documentele au fost contrasemnate şi de directorul economic, consilerul juridic nemaifiind implicat în asigurarea legalităţii, ce să mai vorbim de semnătura controlului financiar preventiv.

Iar de bani nu se poate spune că nu are nevoie instituţia referită, existând în prezent restanţe în ceea ce priveşte realizarea, de către angajaţii aeroclubului, a baremului de ore de zbor pe motiv că fondurile financiare sunt insuficiente, motiv pentru care, ideal ar fi ca noul ministru Lucian Bode să își trimită ”dulăii” de la Corpul de Control al Ministerului să îl ia puțin la scărmănat pe Georges și să îl scape de ”puricii” făcuți în exces pe scaunul de director general al Aeroclubului României.

În ceea ce priveşte managementul financiar, suntem convinşi că este unul de ”succes”, mai ales că există voci care acuză alocarea a peste 80% din buget doar către aeroclubul din Clinceni, în timp ce pentru celelalte sucursale din ţară sunt asigurate resurse financiare doar pentru o singură sesiune de zbor pe an limitată şi aceea la doar 10 zile, conducând la pierderea clienţilor numeroși din provincie, dar și la o discriminare la care Georgel NU are dreptul…

Unii spun că ”geniul” managerial al conducerii a dus la sistarea zborurilor pe aerodromurile din Oradea şi Satu Mare, deşi sunt plătite în continuare utilităţile unităţilor respective.

Nu este clar încă de ce la Braşov, Aeroclubul României ar plăti o importantă chirie pentru pista din Ghimbav, în condiţiile în care se poate zbura fără obligaţii financiare de pe aerodromul din Sânpetru, dar poate lămuresc și misterul ăsta ”dulăii” lui Lucian Bode, care, sperăm că nu vor fi cățeluși…

De asemenea, nu putem înţelege de ce nu sunt adoptate măsuri pentru stoparea preluării ilegale a patrimoniului Aeroclubului României, terenurile acestuia fiind ocupate prin acte nelegale de către diveşi particulari.

Să luăm un exemplu la întâmplare, aerodromul Balta Verde din comuna Podari, judeţul Dolj. Prin adresa nr. 3941/2014, Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară transmitea Ministerului Transporturilor – Aeroclubul României faptul că în cazul Aeroclubului Oltenia, comisia locală de fond funciar a făcut puneri în posesie fără planuri parcelare, a emis titluri de proprietate generând suprapuneri cu terenul deţinut de aerodromul Balta Verde, alt motiv de interes pentru ministrul Lucian Bode și angajații Corpului de Control din Minister.

Între timp, favorizaţi de lipsa de reacţie a conducerii Aeroclubului României, fără aviz din partea filialei locale, au început construcţiile chiar pe terenul aerodromului.

Bine, cumetria locală a OCPI Dolj a permis recepţionarea imobilului sub numărul 2723/2001 suprapus peste terenul aerodromului, dar asta ar trebui să o reclame ”dulăii” de la minister către alte instituții specializate să facă urgent dreptate.

Băiatul deştept de la Podari, vorbim aici de primar, a eliberat peste 46 de titluri de proprietate suprapuse cu terenul aerodromului, construcţiile fiind începute atât în incinta cât şi în zona de securitate a Aeroclubului Oltenia.

O să ataşăm o copie scanată a adresei OCPI în care sunt indicate suprafeţele suprapuse.

Se pare că situaţii similare se regăsesc în Cluj şi Piteşti, dar cine ştie şi în câte alte părţi.

Vocea Românului va continua investigarea modului de gestionare a patrimoniului uneia dintre cele mai importante instituţii din domeniul aviatic și vom continua devoalările ilegalităților scandaloase pe bani publici și, mai ales, pe INTERESELE PUBLICE călcate în piciore de orice Georgel urcat pe un scaun de director!

Citește și AEROCLUBUL ROMÂNIEI, MOȘIA ”BOIERULUI” ROTARU