1. Cine sunteți dumneavoastră, domnule Lință? Care este background-ul dumneavoastră profesional și care este legătura cu industria specială?

 

R: Sunt absolvent al Institutului Politehnic București, Facultatea Transporturi, secția Autovehicule Rutiere, specializarea Diagnosticare autovehicule rutiere, căsătorit, doi băieți excepționali, iubitor de cultură, inovator și permanent preocupat de evoluția personală pe toate planurile. Implicat în domeniul tehnic și tehnologic încă de la sfârșitul facultății, cu experiență în unități de producție din America de Nord și cu o forță de muncă și ambiție de a reuși foarte mare.

Industria specială nu este cu mult diferită de industria civilă, diferența o face gradul de securitate impus de această zona industrială.

 

  1. Ce v-a condus la înființarea firmei Dacia Military Industry?

 

R: Înființarea firmei Dacia Military Industry a fost un pas firesc, având în vedere faptul că am dorit permanent să-mi pun în valoare cunoștințele acumulate în experiențele industriale precedente. Consider că domeniul special este un domeniu insuficient abordat de către firmele private din România, poate din teamă, poate din frica de control excesiv al instituțiilor statului, poate din lipsă de resurse. Indiferent de motiv, acest domeniu este unul care trebuie dezvoltat și de către firmele private cu capital românesc pentru că România are specialiști foarte bine pregătiți în facultățile cu profil militar (ex. Academia Tehnică Militară) și civil. Din păcate din cauza faptului că acești specialiști nu își găsesc locuri de muncă în țară, pleacă peste mări și țări pentru un loc de muncă bine plătit.

 

  1. Care sunt prioritățile de dezvoltare a firmei menționate anterior și cum o vedeți integrată în tabloul industriei de apărare din România?

 

R: Firma Dacia Military Industry ca orice firmă privată mică face pași mărunți, dar siguri în direcția dezvoltării afacerii pe acest domeniu sensibil, al industriei speciale. Pentru început ne concentrăm pe tehnologizare și căutare de parteneri cu care să integrăm în România produse din domeniul industriei speciale, firma Dacia Military Industry punându-le la dispoziție întreaga infrastructură de care beneficiază, depozit, spații de producție, utilaje și echipamente de producție, birouri și personal specializat.

Departamentul de integrare, dezvoltare, cercetare se preocupă permanent de găsirea de posibilități de cooperare atât cu parteneri din industria națională de apărare cât și cu parteneri externi, cu care dorim să lucrăm pe proiecte noi și inovative.

 

  1. Ați putea să ne indicați punctele forte ale companiei pe care o conduceți, precum și cele insuficient dezvoltate încă, dar pe care intenționați să le dezvoltați în acest sens?

 

R: Firma Dacia Military Industry este o companie tânără, cu resurse umane cu înaltă calificare, care-și propune să devină în următorii ani un reper de dezvoltare pentru industria specială din România.

Dezvoltarea firmei Dacia Military Industry se va face pe mai multe paliere. Primul palier, și cel mai important, dezvoltarea capitalului uman, prin aducerea în companie de tineri specialiști, cu ajutorul cărora firma va dezvolta domeniul, cel de-al doilea palier de dezvoltare va fi cel al infrastructurii, prin identificarea și dezvoltarea de tehnologii de ultimă generație, robotizare, inteligență artificiala(AI).

 

  1. În viziunea dumneavoastră, activitatea companiei va urmări în viitorul apropiat abordarea pieței interne de profil sau și a celei externe?

 

R: Evident prioritatea noastră este piața românească. Cu toate acestea firma Dacia Military Industry va urmări piața de profil, atât cea internă cât și cea externă.

Sunt sigur că decidenții în domeniul achizițiilor militare a tehnicii de luptă, se vor apleca asupra ofertelor pe care industria de profil din România, cea de stat și cea privată, le pun la dispoziția acestora și să susțină, în cazul în care produsele românești sunt competitive din punct de vedere calitate – preț cu cele din import, achiziționarea produselor fabricate de către industria de stat și privată a României.

 

  1. Gândiți o derulare a unei activități de producție care să asimileze tehnologie de import în vederea indigenizării și oferirea produselor pe piata internă și externă?

 

R: Ca prim obiectiv de dezvoltare, firma Dacia Military Industry dorește să identifice parteneri cu care să deruleze activități de producție prin identificarea de tehnologii din import, ulterior asimilând tehnologia și continuând colaborarea cu respectivi parteneri, oferind produsele pe piața internă cât și pe cea externă.

Firma Dacia Military Industry va pune la dispoziție partenerilor atât resursele umane cât și infrastructura de care dispune.

 

  1. În condițiile actualei crize dată de coronavirus, compania dumneavoastră a identificat produse care pot fi folosite în zona civilă, cum au reușit și alte companii din domeniul industriei speciale și care pot fi oferite spre vânzare? Dacă da, rog să ne detaliați calitățile produsului/produselor respective și avantajele acestora în fața unor unor posibili competitori?

R: În ultima lună echipa de integrare, dezvoltare a firmei Dacia Military Industry, în condițiile actualei crize dată de coronavirus, a scos pe piață un sistem inteligent de scanare a temperaturii corpului uman, la nivel individual sau de grup.

Sistemul inteligent de măsurare automată a temperaturii corpului uman – TERMOGUARD DMI-C reprezintă un echipament necesar pentru prevenirea și combatarea răspândirii infecției cu virusul SARS-Cov-2(COVID 19) și pentru creșterea capacității de răspuns la situații de criză, fiind un produs integrat și dezvoltat de către DACIA Military Industry, componentele provenind din import și de pe piața românescă.

Specific faptul că TERMOGUARD DMI-C este în proces de autorizare de către  Agenţia de Cercetare pentru Tehnică şi Tehnologii Militare (ACTTM) cu numărul A-0041 / 30.04.2020

TERMOGUARD DMI-C este un sistem inteligent de monitorizare și prevenire a raspândirii virusurilor cu grad mare de contagiune, SARS-Cov-2(COVID 19), SARS 2003 , MERS 2012, rujeola, rubeola, alte boli carora li se pot asocia creșterea temperaturii peste 37 – 37,3 grade, TERMOGUARD DMI-C  oferă controlul automat și precis, fără contact, al temperaturii  corpului uman.

Sistemul inteligent de măsurare   automată a   temperaturii corpului uman TERMOGUARD DMI-C, poate fi utilizat pe scară largă la intrare în grădinițe, școli, licee, universități, spitale, instituții publice și administrative, primării, ministere, aeroporturi, gări, vămi, unități de producție, instituții private, firme, instituții de cultură (teatre, cinematografe), magazine, mall-uri, hipermarketuri, străzi, bulevarde, zone pietonale, parcuri intens circulate etc.

Caracteristicile sistemului sunt: dimensiune mică, relocare facilă, proiectare compactă a sistemului, economisire de spațiu, implementare rapidă măsurarea precisă a temperaturii persoanelor, fără contact, capacitate rapidă de măsurare și număr mare de persoane verificate în unitatea de timp (min 100 persoane/minut), algoritm inteligent de măsurare al temperaturii brevetat, precizia măsurării temperaturii ± 0,3 ℃, afișaj automat în timp real, alarmă de sunet și imagine, focalizare automată, ușor de utilizat, nu necesita programare sau întreținere periodică.

Pentru detalii se poate accesa site-ul firmei Dacia Military Industry, www.dmindustry.eu

Produsul poate fi achiziționat prin comenzi la nr. tel. 0722 368 777, mail: office@dmindustry.eu

 

  1. La final, vă rugăm să ne împărtășiți opinia dumneavoastră despre industria de apărare autohtonă, perspectivele acesteia și măsurile pe care considerați că ar trebui să le adopte decidenții români pentru a relansa acest domeniu, având în vedere istoricul domeniului?

 

R: Dacă-mi puneați această întrebare cu trei luni în urmă răspunsul meu ar fi fost următorul: industria de apărare a României există, dar lipsește cu desăvârșire. În urma vizitelor pe care le-am efectuat în teritoriu, vizitând o mare parte a fabricilor de profil din rețeaua ROMARM am constatat cu surprindere că industria specială există, este condusă de oameni excepționali care și-au dedicat întreaga activitate profesională domeniului, produce cu tehnologii de toate nivelurile, atât din anii 80 cât și de ultimă generație, dar din păcate, și asta o spun cu mare amărăciune, aceasta industrie, care a fost în primele trei din lume la începutul anilor 90, nu are comenzi, în special de la intern, motiv pentru care, încet dar sigur, se îndreaptă către dispariție.

Măsurile pe care decidenții din domeniu ar trebui să le adopte sunt simple și aplicabile imediat, achiziționarea de produse speciale de la intern prin comenzi date fabricilor, de stat și private, tehnologizarea graduală a fabricilor existente astfel încât productivitatea, calitatea și prețul produselor finale să fie competitive cu cele de pe piețele externe, folosirea infrastructurilor oferite de fabricile din rețeaua ROMARM sau din industria privată pentru a aduce tehnologii în vederea fabricarii de componente sau produse finite (ex. Moreni-camioane) și nu în ultimul rând finanțarea domeniului.

Industria specială reprezintă un domeniu de activitate important al unei țări, care prin dezvoltare asigură locuri de muncă atât în fabricile proprii cât și în industria orizontală, dezvoltă cercetarea în domeniul tehnologiilor inovative și de ultimă generație, creează specialiști cu înaltă calificare și nu în ultimul rând contribuie la creșterea PIB-ului României.

Mulțumesc mult pentru interviu.

 

N.R.

Este de apreciat inițiativa unui antreprenor român care dorește să investească într-o zonă cu un potențial de dezvoltare extraordinar, dar văduvit (interesat sau nu) până în prezent, de atenția decidenților autohtoni. Plierea ofertei companiei pe o necesitate imediată a societății civile românești, în ceea ce privește asigurarea stării de securitate a sănătății populației, prin punerea la dispoziție a doritorilor, a unui produs competitiv, arată inteligență managerială, calitate ce va garanta succesul ulterior al companiei.