Sediul din Clinceni

Zilele trecute ne-am reîntâlnit în spațiul on-line cu o știre despre o veche cunoștință a noastră, de data asta aflată într-o nouă poziție de conducere, suplimentară celei deja deținute, respectiv de Director General al Aeroclubului României.

Astfel, am aflat că domnul George Rotaru (și când semnează își trece ”titulatura” de domn) a fost numit în funcția de Președinte al Consiliului de Administrație al veșnic pierzătoarei (din punct de vedere financiar) companii naționale Tarom.

Și dacă tot a preluat funcția respectivă, una din primele decizii a fost să numească, începând cu data de 21.04.2020, un nou director (în fapt, tot cel vechi), provizoriu, pe o perioadă de patru luni (probabil PNL încă nu a găsit omul potrivit…), pe domnul George Costin Barbu (fostul responsabil cu balonul cu aer cald de la Aeroclubul României) pentru nu mai puțin de 37000 lei/lună, conform Extras nr. 1 din Hotărârea nr.12 a Consiliului de Administrație din 16.04.2020, asta că se tot plâng guvernanții și diverși parlamentari că nu au de unde să facă rost de bani și ar fi bine să mai taie pensiile bătrânilor..

 

Acum să fim drepți, e o funcție cu o responsabilitate foarte mare (după salariu e mai mare decât a domnului Președinte Iohannis), dar poate ar fi fost bine să fie luați în calcul pentru creșterea salariilor și piloții care în actuala perioadă și-au redus foarte mult veniturile, nu doar conducerea companiei. Înțelegem să recompensăm directorul general atunci când vom vedea și o scădere a pierderilor societății, ce să mai zicem de o trecere pe profit.

Ne-am tot gândit cum s-ar putea explica faptul că domnul Rotaru și-a plătit din banii publici, ai Aeroclubului României, un curs de piloți pentru avioane bimotor, doar pentru sine, deși aeroclubul nu are în dotare astfel de avioane și, mai mult, nu are în obiectul de activitate școlarizări pe astfel de aparate.

Daaaar,  nu e de colea ca în calitate de  Președinte al CA al Tarom, să poți susține în fața piloților companiei că te pricepi și tu la pilotat bimotoare, poate primești de la domnul director general proaspăt remunerat suplimentar și o cursă, două în cadrul companiei, cine știe… Dă bine la viitorul CV, că nu o rămâne pe viață șeful Aeroclubului României, deși cu actualul ministru, viitorul sună promițător. Deși, cică ar fi expirat perioada de recunoaștere a licenței de pilot, întrucât nu s-ar mai fi efectuat ore de zbor de la finalizarea cursului, deci bani aruncați degeaba oricum.

Și acum să ne întoarcem la calitățile manageriale ale domnului George Rotaru atât de recunoscute și de actualul ministru (fapt certificat de numirea în funcția de președinte al CA Tarom).

După cum știm, una dintre cele mai mari investiții ale Aeroclubului  României este sediul de la Clinceni, ce a ajuns să coste în final 5.242.000 lei. Odată cu apariția crizei coronavirusului, logic și Aeroclubul României și-a sistat activitatea de zbor, iar accesul în spațiile acestuia au fost restricționate, conform anunțului făcut chiar pe site-ul societății, la 06.04.2020, măsura fiind semnată chiar de domnul director George Rotaru.

 

Cu alte cuvinte, se presupune că nimeni nu desfășoară activități în spațiile aeroclubului fără știința și aprobarea șefului suprem din societate.

Tocmai de aceea, având în vedere calitățile de manager, recunoscute și recompensate de actualul ministru al transporturilor, Lucian Bode (dânsul nu își trece “titulatura” de domn în semnătură), am rămas surprinși de primirea la redacție a unui filmuleț al unei petreceri cu lăutari în sediul din Clinceni, ce ar fi fost organizată la 08 aprilie 2020, deci pe vremea restricțiilor.

Dacă filmulețul pe care îl atașăm la acest articol este real și faptele s-au petrecut la data menționată anterior, atunci se nasc două întrebări:

  1. Personajele din film (unii zic că ar fi vorba de un anumit Pentilie Mihai, care ar avea o fată, Laura Ioana, conform dedicației date la lăutari – sportivă la Clinceni, precum și de un anume Manciu) au cerut aprobare pentru activitatea respectivă?;
  2. Dacă, așa cum e cel mai probabil, nu a existat o solicitare și, implicit, nici aprobare, atunci cum rămâne cu autoritatea și controlul managerial pe care trebuia să-l execute domnul director general Rotaru? Chiar să nu știe dumnealui ce se întâmplă în propria-i ogradă? Și dacă a știut și a aprobat tacit (Pentilie se laudă că e omul de încredere al șefului suprem), la ce ne mai putem aștepta acum,  când a devenit președinte CA al Tarom?

 

Având în vedere muzica cântată la petrecere, sperăm ca ministrul transporturilor să nu aprobe difuzarea manelelor și pe cursele Tarom, asta, desigur, dacă o să afle la timp…

 Citește și AEROCLUBUL ROMÂNIEI SAU   ZBOR DEASUPRA UNUI CUIB DE CUCI și 

AEROCLUBUL ROMÂNIEI, MOȘIA ”BOIERULUI” ROTARU