Reluăm călătoria noastră alături de Van Gogh…
În timp ce se afla în Asnières, Van Gogh a pictat Sena, poduri, parcuri , restaurante . Iată una dintre picturi…
În noiembrie 1887, Theo și Vincent s-au împrietenit cu Paul Gauguin, care tocmai sosise la Paris. Vincent a aranjat o expoziție alături de Bernard, Anquetin și Toulouse-Lautrec, la Grand-Bouillon Restaurant du Chalet din Montmartre. Bernard a scris că expoziția a fost mai bună decât orice altă expoziție din Paris. Bernard și Anquetin și-au vândut primele picturi, iar Van Gogh a făcut schimb de lucrări cu Gauguin. Discuțiile despre artă, artiști și situațiile lor sociale au început în timpul acestei expoziții, și au continuat și s-au extins pentru a include vizitatori, precum Camille Pissarro și fiul său Lucien , Signac și Seurat.
În februarie 1888, simțindu-se obosit de viața la Paris, Van Gogh a plecat, după ce a pictat peste 200 de tablouri în cei doi ani pe care i-a petrecut acolo. Cu câteva ore înainte de plecare, însoțit de Theo, a făcut prima și singura vizită la Seurat în garsoniera sa.
Arles (1888–89)
Bolnav din cauza băuturii și suferind de tuse din cauza fumătului, în februarie 1888, Van Gogh și-a căutat refugiu la Arles . S-a mutat cu gândul de a fonda o colonie de artă . Artistul danez Christian Mourier-Petersen i-a fost tovarăș timp de două luni și la început, Arles i s-a părut exotic lui Van Gogh. Într-o scrisoare, el a descris-o astfel: „Zuavii , bordelurile, adorabila Arlésienne care merge la Prima Împărtășanie, preotul în sutană, care arată ca un rinocer periculos, oamenii care beau absint , toate par să fie creaturi dintr-o altă lume”.
Perioada petrecută în Arles a fost una dintre perioadele cele mai prolifice ale lui Van Gogh: a finalizat 200 de picturi și peste 100 de desene și acuarele. Van Gogh a fost energizat de peisajul local și de lumină; lucrările sale din această perioadă sunt bogate în galben, ultramarin și mov . Acestea includ recolte, câmpuri de grâu și repere rurale generale din zonă, inclusiv Vechea moară (1888), una dintre cele șapte pânze trimise la Pont-Aven la 4 octombrie 1888 într-un schimb de lucrări cu Paul Gauguin, Émile Bernard, Charles Laval și alţii.
Vechea moară
În martie 1888, Van Gogh a creat peisaje folosind un „cadru de perspectivă”, iar trei dintre aceste lucrări au fost expuse la expoziția anuală a Société des Artistes Indépendants . În aprilie, a fost vizitat de artistul american Dodge MacKnight , care locuia în apropiere, la Fontvieille .
În mai 1888, Van Gogh a semnat un contract de închiriere pentru patru camere în Casa Galbenă . Casa de la numărul 2 din strada Lamartine costa 15 franci pe lună. Camerele erau nemobilate și erau nelocuite de luni de zile. Deoarece Casa Galbenă a trebuit să fie mobilată înainte de a se putea muta, Van Gogh a locuit la Hôtel Carrel la Café de la Gare. Se împrietenise cu proprietarii Casei Galbene, Joseph și Marie. Ginoux și a putut să folosească Casa Galbenă ca studio.
Dormitorul din Arles
Van Gogh dorea o galerie pentru a-și expune opera. A început o serie de picturi care au inclus în cele din urmă Scaunul lui Van Gogh (1888), Dormitorul din Arles (1888), Cafeneaua de noapte (1888), Café Terrace at Night (septembrie 1888) , Starry Night Over the Rhone (1888) și Still Life: Vase with Twelve Sunflowers (1888). Picturile au fost concepute ca decorațiunii pentru Casa Galbenă .
Noapte înstelată peste Rhon
Vas cu 12 flori ale soarelui
Van Gogh a scris că, în Cafeneaua de noapte, a încercat „să exprime ideea că cafeneaua este un loc în care cineva se poate ruina, înnebuni sau comite o crimă”.
Cafeneaua de noapte
Terasa cafenelei de noapte
Când a vizitat Saintes-Maries-de-la-Mer în iunie, a pictat bărci pe mare și satul . A fost prezentat lui Eugène Boch , un pictor belgian care stătea uneori la Fontvieille, iar cei doi s-au vizitat în luna iulie.
Barci la Saintes-Maries-de-la-Mer
Saintes-Maries-de-la-Mer
Semănătorul cu soarele apunînd
Vizita lui Gauguin (1888)
Gauguin a acceptat să viziteze Arles în 1888. Van Gogh a sperat într-o prietenie și a dorit să realizeze un grup de artiști. Van Gogh s-a pregătit pentru sosirea lui Gauguin pictând patru versiuni de Floarea-soarelui într-o săptămână. „În speranța de a trăi într-un studio al nostru cu Gauguin”, a scris el într-o scrisoare către Theo, „aș dori să fac un decor pentru studio. Nimic decât floarea soarelui mari ”.
În pregătirea vizitei lui Gauguin, Van Gogh a cumpărat două paturi la sfatul lui Joseph Roulin , al cărui portret l-a pictat. Pe 17 septembrie, și-a petrecut prima noapte în Casa Galbenă încă puțin mobilată. Când Gauguin a consimțit să lucreze și să locuiască în Arles cu el, Van Gogh a început să lucreze la Decorarea pentru Casa Galbenă , probabil cel mai ambițios efort pe care l-a întreprins vreodată. A finalizat două picturi pe scaun: Scaunul lui Van Gogh și Scaunul lui Gauguin.
Scaunul lui Van Gogh
Scaunul lui Gauguin
După multe rugăminți din partea lui Van Gogh, Gauguin a ajuns la Arles pe 23 octombrie și, în noiembrie, cei doi au pictat împreună. Gauguin l-a înfățișat pe Van Gogh în pictorul de floarea soarelui ; Van Gogh a pictat imagini din memorie, urmând sugestia lui Gauguin. Printre aceste picturi „imaginative” se numără Amintiri din grădina Etten .
Prima ședință de pictură comună în aer liber a fost la Alyscamps , când au pictat Les Alyscamps .
Singurul tablou finalizat de Gauguin în timpul vizitei sale a fost portretul lui Van Gogh.
Paul Gauguin – Portretul lui Vincent van Gogh (Pictorul de floarea soarelui )
Paul Gauguin– Portreul lui Van Gogh
Van Gogh și Gauguin au vizitat Montpellier în decembrie 1888, unde au văzut lucrări de Courbet și Delacroix în Musée Fabre . Relația lor a început să se deterioreze; Van Gogh îl admira pe Gauguin și dorea să fie tratat ca egalul său, dar Gauguin era arogant și dominator, ceea ce l-a frustrat pe Van Gogh. Se certau adesea; Van Gogh se temea din ce în ce mai mult că Gauguin îl va părăsi, iar situația, pe care Van Gogh a descris-o drept una de „tensiune excesivă”, s-a îndreptat rapid spre punctul de criză.
Viile roșii
Sursa datelor biografice : Wikipedia
Vom continua călătoria noastră alături de Van Gogh săptămâna viitoare…
Rubrică realizată de Cezar Corâci