Albrecht Dürer 1471–  1528 ) a fost un pictor german, creator de gravuri și teoretician al artei, una din personalitățile de seamă ale istoriei universale a artei. Opera sa impregnată de ideile RenașteriiUmanismului și Reformei a exercitat o deosebită influență în special asupra artiștilor germani și olandezi de mai târziu. Cu cele cca. 350 de gravuri în lemn și 100 gravuri în cupru a contribuit în mod hotărâtor la dezvoltarea gravurii ca formă de artă de sine stătătoare.

Adorarea Magilor (1504 )

 

 

 

 

Carlo Dolci (1616 –1686) a fost un pictor italian din perioada barocului , din Florența , cunoscut pentru tablourile religioase foarte elaborate, repetate adesea în mai multe versiuni.

Adorarea Magilor

Domenico Ghirlandaio (1448 – 1494) a fost un pictor italian renascentist, reprezentant al Școlii florentine (a aparținut celei de-a treia generații a acestei școli). A fost contemporan cu BotticelliVerrocchio și Filippino Lippi și a avut ca discipol pe Michelangelo.

Adorarea Magilor (1488 )

Bernardino di Betto Betti, zis Pinturicchio  (1435 – 1513) a fost un pictor renascentist italian. Porecla „Pinturicchio” vine de la statura sa scundă („pictorul cel mic”, diminutivul de la pintor ).

Adorarea copilului

 

 

 

 

Peter Paul Rubens (15771640 ), a fost cel mai renumit pictor flamand. Viața lui Rubens pare să fi fost guvernată de o inepuizabilă energie. În decurs de patruzeci de ani, artistul pictează aproape 1.400 de tablouri și execută sute de desene. Este apreciat atât în cercurile celor mai de seamă artiști din Europa, cât și la curțile princiare. Si despre Rubens vom vorbi in viitor…

Adorarea Magilor (1619)

 

 

 

 

 

Giorgio Barbarelli Zorzo da Castelfranco, cunoscut ca Giorgione (1477  –  1510) a fost un pictor italian venețian, unul dintre cei mai importanți reprezentanți ai Renașterii venețiene. Giorgione este cel mai enigmatic pictor al Renașterii. Nu dispunem decât de puține documente despre viața acestui artist, care, deși a murit timpuriu, la vârsta de abia treizeci și trei de ani, s-a bucurat de mare popularitate încă în timpul vieții.

 

Adorarea Magilor

Pieter Bruegel cel Bătrân (15251569), numit și Bruegel al Țăranilor, este cel mai de seamă pictor flamand al secolului al XVI-lea. Grație originalității și unicității operei sale, ocupă un loc excepțional în istoria picturii. Artistul renunță la tradițiile și tiparele Renașterii, dar profită la maximum de experiențele predecesorilor săi flamanzi și italieni pentru a-și dezvolta propriul stil.

Adorarea Magilor

 

Antonio Allegri numit și Correggio (1489 – 1534) a fost un pictor italian din perioada Renașterii, aparținând „școlii din Parma„. Picturile sale, constituie o punte între operele lui Andrea Mantegna din Mantova și arta Barocului. Creația lui servește ca inspirație multor artiști, de la reprezentanții manierismului până la stilul rococo din secolul al XVIII-lea.

Adorarea Magilor

 

Sandro Botticelli – de fapt Alessandro di Mariano Filipepi – 1445 – 1510 ) a fost un pictor italian, unul din cei mai mari reprezentanți ai Renașterii italiene.

Frumusețea și grația figurilor create de el, precizia liniilor și redarea mișcării fac din lucrările sale o operă ce simbolizează pictura epocii. Caracteristic artei lui Botticelli este și faptul că figurile pictate de el exprimă profunde sentimente umane. Personajele sale cu chipuri ușor melancolice au, în general, o expresie visătoare, Botticelli ne apare ca un cercetător atent al sufletului omenesc. Operele sale, inspirate de teoriile neoplatonice ale lui Marsilio Ficino, animator al „Academiei Florentine”, atestă sensibilitatea deosebită și bogata viață lăuntrică a artistului. Despre Botticelli vom mai vorbi…

Adorarea Magilor. (1475)

 

Artemisia Gentileschi (15931653 ) a fost o pictoriță italiană aparținând curentului baroc timpuriu, în zilele noastre fiind considerată una dintre pictorițele cele mai valoroase din generația următoare lui Caravaggio. Într-o epocă în care pictorițele nu erau acceptate ușor de către comunitatea artistică sau de patroni, ea a fost prima femeie care a devenit membră a Accademia di Arte del Disegno din Florența. Considerată astăzi ca fiind printre primii pictori ai stilului baroc, s-a impus prin arta sa într-o epocă când femeile pictor erau o raritate. Este, de asemenea, prima femeie care a pictat teme istorice și religioase într-o epocă când acestea erau socotite ca fiind străine spiritului feminin.

 

 

Adorarea Magilor (1637)

Rafael Sanzio, cunoscut și ca Rafael  (1483 – 1520 ) a fost un pictor și arhitect de seamă al Renașterii italiene, unul din cei mai mari artiști ai tuturor timpurilor, iar moartea sa prematură a pus capăt unei cariere excepționale. Despre Rafael am mai vorbit si vom mai vorbi…

Adorarea Magilor. Fresca din Rafael Loggia a Palatului Pontifului din Vatican (1519)

 

 Am fi putut continua cu multe alte picturi de exceptie ale unor mari pictori; aproape ca nu a existat in perioada secoleleor XIV -XVI care sa nu fi abordat acest subiect…in italia, in nordul Europei, in Spania…Am fi putut face o istorie a Renasterii in pictura numai folosind tema „Adorarii Magilor”…Cu unele dintre picturile care nu v-au fost prezentate azi ne vom intalni cand vom vorbi despre pictorii care le-au creat. Am cautat sa vad daca exista vreun pictor cunoscut din perioada amintita care sa nu fi pictat „Adorare Magilor”. Eu nu am gasit…

 

 

 

 

Rubrica realizata de Cezar Corâci